FallacyMan.com

Something.

Грешна основа


Имате онлайн магазин за бижута. Пред вас е следната статистика за миналия месец: 200 покупки са направени от жени, 100 покупки са направени от мъже. Мениджъра на магазина ви пита дали сайта работи по-добре за мъжете или за жените. Какво ще му отговорите?

Ако отговорите, че сайта работи два пъти по-добре за жените, защото съотношението жени:мъже е 50:50, а жените купуват два пъти повече, ще сбъркате. Правилният отговор е: трябват ми още данни, ще ти кажа по-късно.

Ако въпросът беше кой купува повече, отговор "жените" е възможен без допълнителна информация. В случая обаче въпросът е за кого сайта работи по-добре, т.е. кой е по-склонен да купи след като е посетил сайта. Това автоматично ограничава аудиторията от всички мъже и жени до аудиторията на сайта, която ще има различна от средната за страната структура мъже-жени.

Ако 80% от посетителите са жени, то тогава сайта работи много по-добре за мъжете (примерно 2.5% за жените спрямо 5.0% за мъжете при 10 000 посетителя). Ако съотношението мъже-жени е 40:60, то тогава сайта работи по-добре за жените (примерно 3.33% за жените спрямо 2.5% за мъжете при 10 000 посетителя).