FallacyMan.com

Something.

Лош подбор на популацията


Току-що са ви повишили до шеф на маркетинга на Google Analytics. Пред вас и шефа ви Сергей Брин е следната статистика за миналия месец: от 1 000 000 посещения на сайта има само 1000 регистрации, което прави степен на конверсия от само 0.1%. Сергей пита защо сайта конвертира толкова зле. Какво отговаряте?

Казвате на Сергей да наеме по-добър статистик и уволнявате сегашния.

Посетителите на Google Analytics се делят на два типа - регистрирани и нерегистрирани. Ако взимате всички 1 000 000 посещения и изчислявате степента на конверсия без да извадите от тях вече регистрираните потребители (за които е невъзможно или безмислено да се регистрират още веднъж), то ще имате силно изкривена картина за степента на конверсия. Реалната конверсия в случая спокойно може да е 2%, или 20 пъти по-висока, ако се окаже, че поради характера на сайта над 95% от потребителите са вече регистрирани.